Szponzorált tartalom
Bizony, már ebből a címből is rögtön kiderülhet mindenki számára, hogy a mai napra egyáltalán nem egy átlagos, hétköznapi témát hoztam. Vagy mégis? Miért is tartjuk mi, nők annyira ördögtől valónak ezeket a témaköröket, amikor ez is épp olyan egyszerű, mint a kétszer-kettő? A titok nyitja egyszerűen csak annyi, hogy mindig a megfelelő szegletből kell információkat szerezni és máris menni fog minden. Már ha esetleg tényleg arra adnátok a fejeteket, hogy házilag végezzétek el ezt a roppantmód nehéznek és körülményesnek hangzó, azonban meglepően egyszerű műveletet. Szóval csapjunk is hamar a lecsóba!
DPF részecskeszűrő tisztítás házilag, tisztán, hatékonyan, szabályosan | Olajwebshop.hu – kenőanyag megbízható forrásból
A bátyám egészen kislány korom óta próbál arra rávenni, hogy bütyköljük együtt az autókat. Ez van, hogy könnyebben megy és van, hogy esély sincsen rá – attól függ, hogy milyen volumenű a probléma, amiről szó van. Idő közben, míg felcseperedtünk persze az is kiderült, hogy sok esetben már nem azért akarja, hogy én is ott legyek, hogy tanuljak valamit, hanem sokkal inkább azért, mert nekem bizonyos dolgok sokkal inkább kézre állnak. Úgy is lehet akár mondani, hogy van egy pár témakör és leginkább alkatrész, aminek én nagyobb tudója vagyok, mint a testvérem. Na mondjuk a részecskeszűrő pont nem tartozik ezek közé, mert ez az a dolog, ami neki is vakfolt és bizony nekem is. Éppen ezért kerestünk egy olyan információ forrást, ahonnan mind a ketten biztos helyről tájékozódhatunk, hogy ebben a témában is naprakész legyen a tudásunk. Mert abban aztán tényleg őszintén hiszünk, hogy mindent meg lehet csinálni az itthoni körülmények között is, csak nem kell félni attól, hogy az ember egy kicsit koszos lesz. Na meg persze nem árt, ha épp van a háznál egy szerelő akna.
Tehát, kezdjük is az alapoknál, ahogyan azt az olajwebshop.hu oldalon tanultuk. Először is, a DPF, vagy magyarul mondva részecskeszűrő egy rendkívül fontos egysége az autónak. Ez az a szűrő ugyanis többek között, ami nem engedi, hogy akármi távozzon a levegőbe. Azonban ennek megfelelően elég sok dolog van, amit meg kell, hogy szűrjön, amiből meg egyenesen az következik, hogy sok lehetősége adódik arra, hogy nagyon eltömődjön és ezáltal tönkre menjen. Úgyhogy érdemes erre egy kicsivel több figyelmet fordítani és elolvasni pár hasznos gondolatot ennek az egész zűrnek a megelőzéséről.
Mit érdemes tudni a részecskeszűrők tisztán tartásáról?
Ennek a rendszernek az jelenti a vesztét, ha eltömődik a korommal. Éppen ezért használják azt a kifejezést, hogy időnként ki kell kormolni az autót ahhoz, hogy ne történjen meg ez a sajnálatos eltömődés, ami aztán használhatatlanná teszi az autót. Szerencsére erről a bizonyos kikormolásról részletesen írnak az olajwebshop.hu-n, úgyhogy abszolút nem vagyok már vakon a kérdésben. Annyi történik, hogy az alacsony fordulatszámon történő, általában városi használatnak köszönhetően magától nem melegszik fel kellően ez a közeg és nem ég el a korom úgy, ahogy kellene neki. Ez eltömíti a szűrőt, ami meg elég komoly fennakadásokat tud okozni az autó működésében.
Az olajwbshop.hu-n pedig olyan adalékokat lehet kapni, amik kimondottan arra vannak kitalálva, hogy az ilyen szituációkban használt gépjárműveknél is éghetővé váljon a korom. Ezt kémiai úton lehet elérni, különböző hozzáadott szerekkel. Ezeknek köszönhetően az egyébként normális 550°C helyett már 150-200°C-on is elég a korom, ami így nem fogja eltömíteni a szűrőt.
Aki tehát nem rest arra, hogy rendszeresen ilyen adalékokkal használja a berendezését, annak nincs miért aggódni még akkor sem, hogyha esetleg kizárólag a városon belül hajtja az autót, kizárólag alacsony fokozatokban, alacsony fordulatszám mellett, ami előidézi a kvázi-hideg üzemet.
De jön is a következő teljesen logikus és értelemszerű kérdés: hogyan kell egy ilyen adalékot használni, és mi alapján kell kiválasztani, hogy mit is veszünk pontosan?
DPF részecskeszűrő tisztítás házilag, tisztán, hatékonyan, szabályosan | Olajwebshop.hu – kenőanyag megbízható forrásból
Mi sem egyszerűbb a részecskeszűrő-tisztító adalékanyagok adagolásánál. Hogy miért? Hát mert nemes egyszerűséggel csak hozzá kell adni őket az üzemanyaghoz és kész. Semmi különösebb szaktudást nem igényel, csak azt, hogy a jó mennyiségben kerüljön bekeverésre, de ez meg megint nem olyasmi, amit fejből kell kitalálni az embernek, csak követni az instrukciókat. A megfelelő adalék kiválasztása során érdemes segítséget kérni, amit az olajwebshop.hu üzleteiben természetesen szó nélkül megkap az ember.
Érdemes azt is tudni, hogy ezek a segédanyagok egyébként alapvetően a megelőzést hívatottak támogatni és előidézni. De vannak olyan esetek, amikor az is lehetséges, amit korábban vázoltam fel: hogy a már eltömődött szűrőn segít egy ilyen adalék hozzáadása. Hogy melyek ezek az esetek? Hát eléggé válogatott a kör és leginkább a forgalmi engedélyben is megtalálható EUROx besorolás alapján lehet eldönteni. Ez tulajdonképpen azt mutatja meg, hogy mennyire modern egy autó motorikusan – a környezetszennyezés szempontjából. Ennek megfelelően van benne mondjuk katalizátor, vagy különböző típusú szűrők.
Hat csoportot különböztetnek meg jelenleg, de ez mindig változik a tudomány éppen aktuális állása szerint. Az Euro1-es besorolás már nagyon régi technológiának tűnik, de még mindig meglepően sok ilyen autó szaladgál az utakon, ezért érdemes róla két szót ejteni: ideje lecserélni. És ezzel azt hiszem, meg is volnánk. Ennél azért már jobb kategóriát és műszaki állapotot képviselnek az Euro2-es és Euro3-as motorok, ahol azért már kicsit jobb lehetőségekre számíthat az ember, de azért alapvetően ez még mindig nem az a kategória, amihez ezek az adalékok istenigazából készülnek.
Ahová viszont mindenképpen érdemes bevetni ezeket az anyagokat és cserébe jó eredményekre is számíthat az ember, azok az Euro4-estől kezdődő motorok. Ezek már azok a járművek, amelyekben minden esetben korszerű katalizátor található. A DPF megléte pedig eleinte nem volt kötelező, de aztán az Euro5-ös kategória 2009-es megjelenésével már ez is a múlté lett: ugyanis innentől már mindenképpen van passzív/aktív DPF. Ha esetleg nem tudnátok eldönteni, hogy melyik kategóriába tartozik a járművetek, akkor egyrészt érdemes megnézni a forgalmit, ahogy már említettem, hiszen ebben benne van minden, amit a motorról csak tudni lehet. Ha pedig ebből sem derülne ki valamilyen csodával határos módon, még akkor is nyugodt szívvel megkérdezhetitek az olajwebshop.hu munkatársait a neten, telefonon, vagy akár személyesen is, bármelyik üzletükben.
A fővárosban négy helyen is elérhetők, ahol készséggel állnak rendelkezésünkre, bármilyen segítségre is volna szükség. Ráadásként a város négy különböző szegletében vannak, úgyhogy jó az esély arra, hogy mindenkinek útba essenek. Így most már ti is tudjátok, hogy mennyire egyszerűen is mehet a DPF részecskeszűrő tisztítás házilag, tisztán, hatékonyan, szabályosan | Olajwebshop.hu – kenőanyag megbízható forrásból – segítségével, jóvoltából. Ha tetszett az írás és hasznosnak találjátok az olvasottakat, akkor mindenképpen nézzetek körül a weboldalukon is, mert nagyon sok hasonló témáról olvashattok még náluk.